قیمت کلوچه نخودچی شیراز + پخش تولیدی عمده کارخانه

کلوچه نخودچی شیراز معروف در فرهنگ ایرانی، خصوصاً در شهر شیراز است که با طعم و اصالت خاص خود مورد توجه مردم و گردشگران قرار گرفته است.

قیمت کلوچه نخودچی شیراز + پخش تولیدی عمده کارخانه

.

. این نانچه های خوشمزه نخودچی شیراز با طراوت و خوابیدگی منحصر به فرد خود نمادی از فرهنگ و سنت غذایی ایرانی بوده و اغلب به عنوان یک هدیه یا خوراکی خوشمزه برای میزبانی انتخاب می شوند.

از نظر تاریخی، کلوچه نخودچی شیراز به دوران قاجاریه بازمی گردد و از آن زمان تاکنون مورد پسند و محبوبیت قرار گرفته است.

این خوراکی های خوشمزه از جوانه نخود و شیرینی تهیه می شوند و در داخل قابلمه های مسی در دمنوش و به تندی نوک شعله آتش، پخته می شوند.

این روش سنتی پخت کلوچه نخودچی شیراز به آن یک طعم و اصالت خاص می بخشد که آن را از دیگر خوراکی های مشابه متمایز می کند. طعم منحصر به فرد کلوچه نخودچی شیراز از ترکیب متعادل و دقیق نخود، شکر، روغن حیوانی و ادویه های گیاهی مانند زردچوبه، زنجبیل و نمک برای بخوری و شوری مطلوب آن به دست می آید.

..

.. این خوراکی خوشمزه که اکثراً با سرخ کردن در روغن و خمیر آماده شده و سپس در مقلومات داغ تهیه می شود، با عذاب طعم خوب خود مردم را به خوردن آن تشویق می کند.

باید توجه داشت که تهیه کلوچه نخودچی شیراز هنری است که نیاز به تجربه و حس دقیق آشپزی دارد.

انتخاب مواد اولیه درست و کیفیت بالا، ترکیب مناسب ادویه ها و نخود، و همچنین زمان و دمای مناسب پخت باعث می شود که خوراکی حاصله طعمی لذیذ و بی نظیر داشته باشد.

می توان گفت که کلوچه نخودچی شیراز یک خوراکی محبوب و معروف با تاریخی قدیمی در فرهنگ ایرانی است که با طعم و اصالت خاص خود مردم را به خوشمزه ترین لحظات دعوت می کند.

امیدوارم که این توضیحات کوتاه به شناخت بهتر این خوراکی خوشمزه کمک کند و به مشتری عزیز همراهی خوبی را ارائه کند.

... برای پختن کلوچه نخودچی شیراز در منزل، ابتدا باید نخود را یک شب قبل از پخت خیس کرده و سپس از آن پوست های سخت آن را پوست کش کرده و بخوبی آبکشی کنید.

سپس نخود را در آب فراوان بپزید تا کاملاً نرم شود.

برای تهیه خمیر کلوچه، نخود آسیاب کنید تا یک خمیر چسبنده و ماسه ای درست شود و به آن شکر، زردچوبه، زنجبیل و نمک اضافه کنید. سپس خمیر را در قطعات کوچک تقسیم کرده و آن ها را به صورت یک دایره کوچک درست کرده و در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و همگرا شود.

پس از سرخ کردن، کلوچه ها را روی دستمال آشام بگذارید تا روغن اضافی آن خشک شود.

نکته ی حائز اهمیت این است که در هنگام پختن کلوچه نخودچی شیراز، حتماً به دما و زمان مناسب توجه کنید تا کلوچه ها نرم و فراری نشوند و به طرز صحیح سرخ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *