با استفاده از باطری پلاستیکی خانهایتان را با ظروف پلاستیکی پر کنید

افزایش استفاده از بطری پلاستیکی SUP ها معضلی را که بین تمایل به کاهش استفاده از SUPها با توجه به اثرات آلودگی پلاستیک بر محیط زیست و اثرات بالقوه بر سلامت انسان وجود دارد برجسته می کند (پاتریسیو سیلوا و همکاران،  واکر و همکاران، این معضل با ادعاهای مطرح شده توسط صنعت پلاستیک مبنی بر اینکه SUP ها راه حل ایمن تری برای کاهش خطرات انتقال  هستند، تشدید شده است.

جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه انجمن صنعت پلاستیک، گرچه برخی تحقیقات در مورد میزان تغییرات رفتار مصرف کننده در استفاده از SUPها در طول همه گیری انجام شده است (کیتز و همکاران، ، تحقیقات مشابهی در بخش مواد غذایی وجود ندارد. به طور خاص، شکاف‌های تحقیقاتی وجود دارد که درک ما را از تأثیر همه‌گیری در استفاده از SUPها و قابل استفاده‌های مجدد در بخش غذا محدود می‌کند  و همکاران، 2021؛ کیتز و همکاران، 2021). بنابراین، این تحقیق با بررسی فرصت‌های بالقوه کاهش SUP در خدمات غذایی در سراسر نوا اسکوشیا با استفاده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته و گروه‌های متمرکز با ذینفعان بخش خدمات غذایی، به دنبال افزایش استفاده از SUPها به دلیل همه‌گیری  بود.

محصولات تولیدی ظروف پلاستیکی از زمان تولید انبوه در دهه 1950 در جامعه مدرن ادغام شده اند. رشد در بازار را می توان به تغییر از قابلیت استفاده مجدد به SUP نسبت داد بیشتر پلاستیک های تجاری دارای چرخه حیات خطی هستند.  تقریباً 40 تا 50 درصد از پلاستیک برای یک بار مصرف و راحتی مصرف کننده ساخته شده است. فرهنگ راحتی باعث ترویج مصرف ناپایدار، به ویژه با SUP ها می شود.

دهه‌ها تولید بیش از حد و شیوه‌های ناکافی دفع زباله باعث شده است که پلاستیک در محیط‌های زمینی و دریایی (به عنوان مثال آلودگی پلاستیکی) همه جا حاضر شود (گییر و همکاران، 2017؛ پتیپس و همکاران، 2016؛ زانتوس و واکر، آلودگی پلاستیک می‌تواند توزیع گونه‌ها را تغییر دهد، گونه‌های مهاجم را انتقال دهد و از طریق درهم‌تنیدگی و بلعیدن باعث مرگ و میر شود (گال و تامپسون،  ولدن، از آنجایی که پلاستیک به میکروپلاستیک تجزیه می‌شود، می‌تواند متان و اتیلن را در هنگام قرار گرفتن در معرض تابش خورشید و گاز هیدروکربن را هنگام قرار گرفتن در معرض آب آزاد کند.

بنابراین، ظرف یکبار مصرف میوه کمک به انتشار گازهای گلخانه ای (رویر و همکاران، به عنوان مثال، پلاستیک و میکروپلاستیک ها از سوخت های فسیلی به دست می آیند و پلاستیک ها 6 درصد از مصرف جهانی نفت را تشکیل می دهند. بنابراین، پلاستیک یا میکروپلاستیک ها و انتشار گازهای گلخانه ای مترادف با هر مرحله از چرخه زندگی پلاستیک، از تولید تا دفع زباله هستند، که به تغییرات آب و هوایی کمک می کنند. میکروپلاستیک ها همچنین می توانند وارد زنجیره غذایی به غذا و نوشیدنی انسان شوند.

  • منابع:
    1. Opportunities for single-use plastic reduction in the food service sector during COVID-19

  • تبلیغات: 
    1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
    2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
    3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
    4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *