روغن زیتون ایتالیکو اصل در عرض 5 روز وزنتان را متعادل می سازد

روغن زیتون سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است و حاوی مقدار متوسطی از ویتامین‌های E و K است و روغن زیتون ایتالیکو اصل نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برخی از آنها فواید سلامتی قدرتمندی دارند.

روغن زیتون فرابکر حاوی مواد ضد التهابی است
اعتقاد بر این است که التهاب مزمن یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری قلبی، سرطان، سندرم متابولیک، دیابت نوع 2 و آرتریت است.

برخی بر این باورند که توانایی روغن زیتون در مبارزه با التهاب پشت بسیاری از مزایای سلامتی آن است.

اسید اولئیک، برجسته ترین اسید چرب موجود در روغن زیتون، نشانگرهای التهابی مانند پروتئین واکنشی C (CRP) را کاهش می دهد .

روغن زیتون ایتالیکو اصل

با این حال، به نظر می رسد که اثرات ضد التهابی اصلی روغن از محتوای آنتی اکسیدان هایی مانند اولئوسین و اولئوکانتال ناشی می شود که به نظر می رسد در مطالعات لوله آزمایش و حیوانات به طور قابل توجهی التهاب را کاهش می دهد.

جالب توجه است، چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف منظم روغن زیتون ممکن است با سطوح پایین‌تر برخی از نشانگرهای التهاب، از جمله CRP و اینترلوکین-6 مرتبط باشد.

روغن زیتون از میوه درخت زیتون (Olea europaea) ساخته می شود که به طور طبیعی سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع سالم (MUFA) است.

روغن زیتون برای چیست؟ بر اساس یک بررسی بزرگ از مطالعات بالینی در سال 2020، رژیم‌های غذایی سرشار از روغن زیتون فوق بکر، از جمله رژیم مدیترانه‌ای معروف، با کاهش بروز تصلب شرایین، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند.

بیشترین علاقه اخیر بر روی ترکیبات فنلی فعال بیولوژیکی که به طور طبیعی در روغن زیتون بکر وجود دارد متمرکز شده است.

با توجه به خلاصه سوم کنفرانس بین‌المللی روغن زیتون بکر و گزارش اجماع سلامت، «نظر گسترده‌ای وجود دارد که روغن زیتون فرابکر باید در واقع چربی انتخابی در مورد سلامت انسان و کشاورزی پایدار باشد».

فنولیک روغن زیتون اثرات مثبتی بر برخی پارامترهای فیزیولوژیکی دارد، از جمله:

لیپوپروتئین های پلاسما
آسیب اکسیداتیو
نشانگرهای التهابی
عملکرد پلاکتی و سلولی
فعالیت ضد میکروبی
امروزه انواع مختلفی از روغن زیتون در بازار وجود دارد، از جمله روغن زیتون فرابکر، بکر و معمولی.

چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی‌شوند این است که متأسفانه، معمول است که «روغن زیتون فوق بکر» که در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی بزرگ خریداری می‌شود، با روغن کانولا GMO و طعم‌های گیاهی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *