سلستین بلور راز یک فرد را برملا می کند

در حالی که کریستال‌های شفاف به خودی خود کمیاب نیستند، سلستین بلور با کیفیت جواهر بسیار نادر هستند و صرف نظر از این، سلستیت ها خواصی برای استفاده از جواهرات ندارند و سختی بسیار کم آنها ، شکاف کامل و حساسیت به نور باعث می شود این سنگ ها اقلام کلکسیونی بهتری نسبت به جواهرات داشته باشند و جواهرات وجهی نیز پراکندگی کمی دارند.

از تنظیمات محافظ برای هر سلستیت در جواهرات، به ویژه به عنوان سنگ حلقه استفاده کنید و آنها را برای استفاده گاه به گاه رزرو کنید و سلستیت ها همچنین حساسیت بالایی به گرما دارند.

از آنجایی که مشعل های جواهرساز می توانند به راحتی از 200 درجه سانتیگراد (392 درجه فارنهایت) فراتر بروند و باعث محو شدن رنگ این سنگ شوند، اگر جواهری را برای تعمیر می گیرید مراقب باشید.

سلستیت های وجهی ممکن است برای کلکسیونرهای سنگ های قیمتی غیر معمول به عنوان نمونه های نمایشی جذاب باشند.

سلستین بلور

سنگهای سلستیت، معمولاً بی رنگ یا آبی کم رنگ، معمولاً کمتر از سه قیراط وزن دارند و اغلب برش های پله ای دریافت می کنند و با این حال، برخی از جواهرات در محدوده 30 قیراط شناخته شده است و کریستال های بزرگ و شفاف ممکن است پیدا و بریده شوند.

سلستیت بیشتر به شکل متبلور دیده می شود، اما ممکن است به شکل حجیم تر نیز ظاهر شود و ما به شکل کریستالی آن علاقه مندیم و تقریباً همیشه در مقادیر و اندازه های کوچک می توان آن را در هر مکانی روی زمین یافت.

این ماده به طور کامل از سولفات رشته ای تشکیل شده است که مخلوطی از استرانسیوم و اکسیژن است.

بزرگترین (و زیباترین) رخداد سلستین را می توان در غار کریستال، بزرگترین ژئود سلستین جهان، واقع در Put-In-Bay، اوهایو یافت و در آنجا می‌توانید برخی از بزرگترین کریستال‌های سلستین جهان را ببینید که برخی از آنها حتی تا 300 پوند وزن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *