سگ نگهبان این نژاد ابتدا به عنوان شکار و سپس به عنوان نگهبان دام

سگ نگهبان آناتولی نژادی است که می تواند منشاء خود را به چندین هزار سال قبل از آسیای صغیر ردیابی کند. این نژاد ابتدا به عنوان سگ شکار و سپس به عنوان نگهبان دام برای گوسفندان و حیوانات دیگر خدمت می کرد. گاهی سگ ها با کاروان های تاجران عشایری مانند آشوری ها یا سومری ها در سراسر آسیای صغیر سفر می کردند. در واقع، موزه بریتانیا در لندن یک نقش برجسته آشوری با سگ‌های شپرد آناتولی را در خود جای داده است.

آناتولی ها رنو تی بزرگی هستند که امروزه هنوز برای نگهبانی از گوسفند و سایر دام ها استفاده می شوند و خلق و خوی این نژاد نشان دهنده این عملکرد است. استاندارد نژاد AKC بیان می کند که سگ شپرد آناتولی باید “وفادار، مستقل و محفوظ” باشد. همانطور که در نسخه بیست و دوم AKC از The New Complete Dog Book اشاره شد، این سگ‌ها “دارای استقامت، سرعت و چابکی بالایی هستند” و “بسیار باهوش، شجاع، سازگار، به طور غریزی محافظ و قلمرو هستند.”

این سگ‌ها به‌عنوان نگهبانان قلمرو، وقتی در ملک خود تنها هستند، با غریبه‌ها دوستانه نیستند، و آناتولی‌های غیراجتماعی نسبت به روبالشتی دیگر بیش از حد محافظه‌کار و تهاجمی هستند، بنابراین اجتماعی شدن اولیه کلیدی است.

پیرنه بزرگ
پیرنه بزرگ که به دلیل مجموعه انیمیشنی Belle and Sebastian (بر اساس رمان فرانسوی سال 1966 توسط Cécile Aubry) برای کودکان در همه جا قابل تشخیص است، یک نژاد قیمت روفرشی کشدار ضدآب دام محبوب است که همچنین اعتقاد بر این است که منشا آن آسیای مرکزی است. رومی ها از پیش سازهای نژادی که امروزه می شناسیم برای محافظت از دام ها در سرتاسر امپراتوری روم استفاده می کردند. از نوادگان این سگ ها در رشته کوه پیرنه بین فرانسه و اسپانیا بود که پیرنه بزرگ امروزی توسعه یافت و در قرن هفدهم، لوئی چهاردهم آن را “سگ سلطنتی فرانسه” معرفی کرد.

  • منابع:
    1. The Anatolian Shepherd Dog
  • تبلیغات: 
      1. کاناپه که به عنوان مبل، نیمکت یا چسترفیلد نیز شناخته می‌شود
      2. تغذیه لازم با شیره زغال اخته
      3. توت یک گیاه پر استقبال در درنیا
      4. روش های مختلف بازاریابی موفق که نمی دانستید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *