شیرآلات ساختمانی ماهان خواب را اسان می کند !

شیر آب یکی از مهم ترین وسایل در سیستم لوله کشی است. همانطور که هر لوله کش آشپزخانه به شما می گوید، شیرآلات ساختمانی ماهان یکی از کاربردی ترین وسایل در سیستم لوله کشی است.

این یک وسیله مهم کنترل و تحویل آب در سیستم لوله کشی است. شیر یا شیر آب برای انتقال آب و کنترل سرعت جریان آن در هنگام روشن شدن استفاده می شود. شیر آب دارای تاریخچه شگفت انگیزی است.

از دوران باستان سیستم لوله کشی یونان و روم راه طولانی را پیموده است. امروزه شیرآلات هوشمندی داریم که از حسگرهای حرکتی برای روشن و خاموش کردن استفاده می کنند.

ما همچنین شیرهای لمسی داریم که با کوچکترین لمسی در هر جایی روشن می شوند. روی دسته ها، دهانه یا سر. تکامل تاریخی شیر آب به تکامل تاریخی لوله های آبرسانی مربوط می شود.

 

این عمدتاً به این دلیل است که شیرها معمولاً انتهای عملکردی لوله های تأمین آب را تشکیل می دهند. همچنین بسیاری از لوله ها و شیرهای آب از همان مواد ساخته شده اند. مس. امروز می‌خواهیم سفری به مسیر تاریخ داشته باشیم تا بفهمیم که شیر آب مدرن چگونه به وجود آمده است.

اولین شیرهای آب را می توان به کاخ Minoan Knossos در کرت ردیابی کرد. لوله های سفالی از شیرهای آب برای تامین آب در این پادشاهی باستانی در 1700 سال قبل از میلاد استفاده می کردند.

شیرهای آب مورد استفاده در این سیستم لوله کشی قدیمی از طلا، مرمر و نقره ساخته شده بودند. امپراتوری روم استفاده از لوله های سربی را از حدود 1000 سال قبل از میلاد آغاز کرد. تا حدود سال 476 پس از میلاد در این دوره، حمام های عمومی رومی دارای شیرآلات نقره ای و سایر وسایل طلا و مرمر بودند.
در سال 1913 آلبرت براون کارتریج Quaturn را اختراع کرد. این کارتریج به جای چرخش های متعدد مورد نیاز سایر شیرهای آب در این مدت، فقط به یک چهارم چرخش نیاز داشت. کارتریج Quaturn به دلیل حفظ واشرها در شیر آب بسیار محبوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *