شیشه خود تمیز شونده که باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما میشود!

آنچه روی یک شیشه خود تمیز شونده کار می کند، از نظر تئوری باید روی هر سطح مسطح بزرگی کار کند، بنابراین فناوری فوتوکاتالیستی مشابه را می توان در بسیاری از مکان های دیگر استفاده کرد.

پنل های خورشیدی خود تمیز شونده و نمای ساختمان قبلاً توسعه یافته اند  و به دلایل نسبتاً واضح: آنها به سرعت کثیف می شوند، اغلب در مکان های غیرقابل دسترس نصب می شوند و بنابراین تمیز نگه داشتن آنها گران است.

اگرچه تمیز کردن پنل‌های خورشیدی همیشه آنقدر بازدهی ایجاد نمی‌کند (به هر حال برای سیستم‌های خانگی کوچک)، می‌تواند در تاسیسات بزرگ‌تر مفید باشد.

اما اگر تا به حال یک مزرعه خورشیدی (با چندین هکتار پنل های خورشیدی) دیده باشید، می دانید که این کار چقدر می تواند دشوار و غیر عملی باشد.

شیشه

فناوری خودتمیزشوندگی هم برای پنل‌های حرارتی خورشیدی (آنهایی که آب گرم تولید می‌کنند) و هم برای سلول‌های خورشیدی فتوولتائیک (آنهایی که برق تولید می‌کنند) توسعه یافته است.

اگرچه فناوری خود تمیز شوندگی برای سطوح بزرگ در خارج از منزل واقعاً به وجود می‌آید، اما می‌توان از آن در داخل خانه نیز با ملایمت‌تر استفاده کرد.

از آنجایی که آشکارا هیچ نور خورشیدی در داخل وجود ندارد، سطوح داخلی معمولاً برای فعال کردن فرآیند تمیز کردن به نور لامپ فرابنفش نیاز دارند.

(برخی از سطوح خود تمیز شونده دارای یک لایه داخلی از LED های ریز هستند که در زیر لایه بیرونی و کاری پنهان شده اند که به طور متناوب برای فعال کردن فوتوکاتالیست می تابد.) آینه ها، کاشی ها و سطوح آشپزخانه خود تمیز شونده در خانه احتمالاً مراحل بعدی هستند.

سطوح خود تمیز شونده و ضد میکروبی در بیمارستان ها یکی دیگر از کاربردهای ممکن است. و در مورد عینک و لنزهای تماسی خود تمیز شونده چطور؟

زمان و انرژی صرف شده برای حفظ ظاهری عالی پنجره ها، بسیاری از صاحبان خانه را تشویق کرده است تا شیشه های خود تمیز شونده را تغییر دهند.

چه از یک سرویس تمیز کردن پنجره استفاده کنید و چه خودتان ساعت ها صرف تمیز کردن آنها کنید، می تواند مقدار زیادی در زمان، انرژی و هزینه صرفه جویی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *