شیلنگ پایین رادیاتور 406 که باعث تصفیه هوا میشود!

این تصور که به یک فنر در شیلنگ پایین رادیاتور 405 نیاز است، یک تصور غلط رایج است که از دو رویداد سرچشمه می‌گیرد.

اولین مورد این است که بسیاری از (اگرچه نه همه) شیلنگ های پایینی رادیاتور در خط مونتاژ تولید دارای فنر هستند. دلیل این امر روشی بود که با آن خطوط مونتاژ سیستم های خنک کننده را پر می کردند.

برای صرفه جویی در زمان، یک اتصالات خلاء پرکننده مخصوص روی اتصال پرکن رادیاتور قرار داده شد (محلی که در نهایت درپوش رادیاتور قرار می گیرد.

یک دستگاه جاروبرقی روشن شد تا بیشتر هوا را از سیستم خنک کننده تخلیه کند. پس از اتمام، قسمت پر روشن شد تا مایع خنک کننده به سیستم وارد شود.

شیلنگ

این فرآیند از ورود هوای حباب شده و جلوگیری از پر شدن کامل سیستم جلوگیری می کرد.هدف از فنر شلنگ جلوگیری از فروپاشی در طول بخش خلاء چرخه پر کردن بود.

قسمت دوم داستان که به افسانه “من به فنر نیاز دارم” منجر شده است این است که برخی از افراد مشاهده کرده اند که شلنگ پایینی آنها هنگام چرخاندن دور موتور فرو می رود.

این نتیجه گرفتگی رادیاتور یا سیستم خنک‌کننده‌ای است که به دمای کاری استاندارد رسیده است. اگر یک موتور در حالی که هنوز خنک است افزایش یابد، فقط فشار اتمسفر در سیستم وجود دارد.

ممکن است شیلنگ پایینی کمی فرو بریزد زیرا پمپ آب سریعتر از آب تغذیه شده از رادیاتور آب رادیاتور آب را از شیلنگ پایین خارج می کند.

هنگامی که موتور گرم شد، سیستم خنک کننده تحت فشار کار می کند و این شرایط در سیستم خنک کننده به درستی نگهداری نمی شود.

با این حال، اگر لوله‌های رادیاتور محدودیت‌هایی داشته باشند، با روشن شدن موتور، پمپ آب، مایع خنک‌کننده را از شیلنگ پایینی سریع‌تر از لوله‌های مسدود شده بیرون می‌کشد.

این می تواند منجر به کاهش فشار داخلی شود که باعث فرو ریختن شیلنگ می شود.

توجه داشته باشید که وقایعی که منجر به این فکر می شود که “من به فنر نیاز دارم” بر اساس گرم شدن ناکافی موتور یا گرفتگی رادیاتور است.

بهار به این اتفاقات رسیدگی نمی کند. این فقط یک علامت را پنهان می کند. اگر بعد از اینکه وسیله نقلیه شما به دمای کارکرد نرمال رسید، اما با فروریختن شیلنگ مواجه شدید، رادیاتور خود را آزمایش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *