لوبیا سیاه در تهران پای یک سرمایه گذار اروپایی را کشاند

بد نیست بدانید با وجود اینکه لوبیا سیاه کربوهیدرات دارد، اما همچنان می‌توان لوبیا سیاه در تهران را در یک رژیم غذایی مناسب دیابت قرار داد زیرا دارای شاخص گلیسمی پایینی است و غذاهای با شاخص گلیسمی پایین می توانند به حفظ قند خون در محدوده سالم کمک کنند.

بر اساس یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده در سال 2017 که در Appetite منتشر شد، لوبیا سیاه می تواند به میزان قابل توجهی سطح انسولین بعد از غذا را کاهش دهد که برای سطوح سالم قند خون مطلوب است و یک بررسی در سال 2020 در Nutrients نشان داد که خوردن منظم حبوبات برای حداقل شش هفته اثرات مطلوبی بر کنترل قند خون (قند خون) برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارد.

لوبیا سیاه در تهران

بر اساس یک بررسی در سال 2019 در Nutrients، فیبر غذایی موجود در لوبیا سیاه علاوه بر عاری از چربی اشباع شده و کلسترول، می تواند با کمک به کاهش کلسترول بر سلامت قلب تأثیر مثبت بگذارد.

لوبیا سیاه همچنین ممکن است واکنش مثبت فوری روی رگ های خونی بدن داشته باشد و  در یک کارآزمایی تصادفی کنترل‌شده کوچک در سال 2021 در زمینه تغذیه، متابولیسم و بیماری‌های قلبی عروقی، محققان چندین نشانگر سلامت رگ‌های خونی را بررسی کردند و دریافتند که پس از خوردن لوبیا سیاه، فشار خون شرکت‌کنندگان به دلیل شل شدن رگ‌های خونی پایین‌تر بود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان
هیچ غذای جادویی ضد سرطانی وجود ندارد، اما لوبیا سیاه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک کند و به عنوان مثال، یک بررسی در سال 2022 در مجله اروپایی تغذیه نشان می دهد که نوع فیبر موجود در حبوبات با خطر کمتر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

خوردن لوبیا همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است و در بررسی سال 2021 در Nutrition and Cancer، محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که بیشترین مصرف حبوبات را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین مصرف حبوبات را داشتند، 46 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *