مردی که در زیر فوم سقفی شاهرود گنج پنهان کرده بود!

اگر به دنبال عایق کاری خانه یا بخشی از خانه خود هستید، احتمالاً قبلاً از مزایای بسیاری فوم سقفی شاهرود آگاه هستید.

عایق فوم اسپری که از طریق یک تفنگ در محل پاشیده می شود، انعطاف پذیرتر از سایر انواع عایق است و آن را به روشی ایده آل برای عایق کاری داخل دیوارها، حفره های هوا، سوراخ ها و سایر حفره های کوچک تبدیل می کند.

انعطاف پذیری و دوام آن همچنین فوم اسپری را به گزینه ای عالی برای عایق کاری سطوح با بافت غیر معمول مانند صفحات بتنی، سطوح زیرین کف و سطوح زیر شیروانی تبدیل می کند.

فوم

عایق های حرارتی فوم پلاستیکی به طور قابل ملاحظه ای جایگزین عایق های سنتی در سیستم های سقف با شیب کم در آمریکای شمالی شده اند.

عایق های حرارتی فوم پلاستیکی مورد استفاده در سقف های شیبدار کم، موادی با چگالی کم (معمولاً 16-48 کیلوگرم بر متر مکعب) با نفوذپذیری کم در برابر هوا و بخار آب هستند. در بسیاری از سقف‌ها، این مواد مستقیماً جایگزین عایق‌های سنتی (چوب و الیاف شیشه) شده‌اند، بدون اینکه به ویژگی‌های مختلف مصالح توجه شود.

حرکت هوای مرطوب در سقف ها، حفاظت از تراکم (موانع هوا و بخار)، خوردگی عرشه فولادی، تاول زدن غشای سقف و آسیب ترافیک سقف مورد بحث قرار گرفته است.

این مقاله حفاظت از عایق‌های حرارتی فوم پلاستیکی در سیستم‌های بام را مورد بحث قرار می‌دهد، چرا حفاظت مورد نیاز است، و اگر این مواد محافظت نشوند چه عواقبی در پی خواهد داشت.

مطالعات موردی اهمیت حفاظت از تراکم را در کاهش خوردگی فولاد گالوانیزه در سقف های حاوی عایق سقف فوم فنلی سلول بسته در کانادا نشان می دهد.

سیستم‌های سقف خشک کن ممکن است برای اقلیم‌هایی با تابستان‌های گرم طولانی و زمستان‌های معتدل کوتاه مناسب باشند.

سقف های خود خشک شونده بدون موانع بخار هوا در قسمت داخلی عایق ساخته می شوند. مفهوم این است که هر چگالش زمستانی کوچک و کوتاه مدت خواهد بود و ممکن است در انواع عایق های متخلخل جذبی مانند تخته های چوبی یا فیبر شیشه ای ذخیره شود.

در فصل بهار عدم وجود مانع بخار هوای داخلی باعث خشک شدن سریع عایق (به سمت پایین) می شود و با شروع فصل خنک کننده طولانی آن را خشک می کند (و از نظر حرارتی کارآمد می شود).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *